- Study the 2 tables.
- Do the exercises below to practice.
- You can ask questions via whatsapp, when we are online as in class.
- Next week you will have a quiz on this topic.
- Estudia los 2 cuadros.
- Haz los ejercicios de abajo en tu caarpeta, para practicar.
- Podrás hacer preguntas via whpp, en el momento que estemos conectados todos, como en clase
- La próxima semana tendrás un test sobre el tema.
Clase 16 de abril
Dear students,
Go to your book at page 8. Unit 1B.
In this lesson, we´ll learn: GRAMMAR: Present Simple. VOCABULARY: Adjectives to describe people: Appearance (apariencia física) and Personality.
Let´s start with vocabulary.
VOCABULARY: Los links de los audios están abajo.
Mirando la pág 8 del libro.
a) Listening 1.11 Listen to 3 women describing their fathers. Which one corresponds to the photos in your book, on page 8?
b) Listening 1.12 Listen to Charlotte again. What adjectives does she use to describe her father? height (altura), hair (pelo), weight (peso), and smile (sonrisa)?
c) Go to page 150 in your book. Vocabulary Bank. Describing people. APPEARANCE
a) Match the sentences to the photos. (Escribe el número en el casillero)
b) Listen and check. Listening 1.13
c) Cover the phrases (Tapa las frases) Look at the photos and say the phrases without looking. (Mira las fotos y recuerda las frases sin mirar)
Recuadro con la lupa. Lo explicaré en nuestra próxima videoconferencia con zoom.
Listening 1.11 (pag 8 )
Listening 1.12 (pag 8)
Listening 1.13 (pag. 150)
Tarea 23 de abril Unit 1B
VOCABULARY Describing people: Personality pag. 150
What´s he/she like? What are they like? etc.
a)Match the adjectives to the definitions.
b)Complete the opposite column.
c)Listen and ckeck.
Listening 1.14
Listening 1.16
https://drive.google.com/file/d/1zMzyXUpHjbdFBcY3yxL9UqiyDM3n5GG8/view?usp=sharingGRAMMAR
1- Go to page 9.
Present Simple
Do exercises:
a, b and c
2- Go to page 126 Grammar Bank: Study the tables. Read the rules (outside the tables)
3- Do the exercises 1B a and b, on page 127.
Listening 1.15
Exercise a)
Listening 1.17
https://drive.google.com/file/d/1q2ig6VEgHvcgVBKgrEiX5BgRmbxF_58z/view?usp=sharing
Exercise b)
Listening 1.18
https://drive.google.com/file/d/1q2ig6VEgHvcgVBKgrEiX5BgRmbxF_58z/view?usp=sharing
Tarea 30 de abril (para la próxima clase del día jueves 7 de mayo)
I- Next class I´ll check pronunciation. (Tomaré pronunciación: para ello deberás haber escuchado los audios 1.17 y 1.18 de arriba y practicado cómo se pronuncian los verbos de la lista pág. 9 del libro, ej. 3 a) y b).
II- Ex. 3 c) Communication. A date for Clint (una cita para Clint)
Go to pages 102 and 108: Ask and answer questions orally about the two women on the pictures to practice description Appearance and personality.
Then write the questions and answers on a piece of paper to show me in class.
III- Tomaré en forma oral y escrita los ejercicios de gramática que has realizado, de las pág. 9 y 127. (Ver arriba en GRAMMAR. TAREA del 22 de abril)
IV. Do he exercises on page 6 in your Workbook.You´ll show them tome next class. (Realiza los ejercicios de vocabulario y gramática de la pág 6 del Workbook . Los presentarás en clase la próxima clase )
Homework for next class May 14th
Go to page 9 in your classbook.
Look at 5 SPEAKING & WRITING, point c.
p.113 Writing Describing yourself. Write your profile.
Descríbete. Escribe tu perfil. Ve a la pag 113
I- Lee el perfil de Charlie y responde las preguntas 1-7 por escrito en tu carpeta
a) Read Charlie´s profile and answer the questions. 1-7
b) Read the profile again. La computadora encontró 10 errores de gramática, puntuación y ortografía. Están señalados en el texto.
Puedes corregirlos?
c) Cada párrafo del perfil de Charlie tiene un tema. Escribe el tema de cada párrafo en el cuadro donde dice Content (los temas están la lista del punto c) Ya está completado el primer casillero con el ejemplo.
Una vez que completes los casilleros de Content sigue con las frases que se encuentran en el texto resaltadas en amarillo, que correspondan a cada uno de esos temas. Mira el ejemplo:
Name, age, nationality __________________ My name is..., Everyone calls me..., I´m Mexican.
d)Plan your profile. (Planea tu perfil) Escribe información personal tuya tomando com ejemplo la info de Charlie en cada párrafo. Add notes to My information
e) Writes your profile using your notes to help you.
f) Check your profile for mistakes (Revisa tu perfil por errores de gramática, puntuación y ortografía)
Aquellos chicos que tengan el libro, pueden ingresar a English File Online Practice siguiendo los pasos en la tarjeta adjunta al libro. Allí encontrarán material de práctica.
II) Exam 1B VOCABULARY Describing people: Appearance & Personality
GRAMMAR Present Simple. Frequency adverbs and Frequency expressions.
Integramos los tres temas.
14 al 20 de mayo. Activities - Homework for next class.
Dear students,
Here you have an activity. You have to solve it and send it before next class, up to Wednesday.
It´s an activity for you to practice and do it for self evaluation, to check your progress. You can ask questions in class. I will clear out doubts in class by zoom.
Click on the following link
https://es.liveworksheets.com/ve514830lj
1- Go to page 10 in your book.
VOCABULARY Clothes
a) Look at the painting and the photo. Answer the question.
b) What are they wearing? Write W for the woman and M for the man in the boxes.
c) Go to page 151. Match the words and the photos. Then listen and check. Audio 1.23 below. Cover the phrases and say them looking at the photos. Test yourself. (Escribe los números en los casilleros. Escucha el audio y revisa. Memoriza las palabras. Tápalas y menciona los nombres sin leerlos. Evalúate a ti mismo.
d) En clase me dirás que llevas puesto y qué lleva puesto uno de tus compañeros o una persona en una imagen.
Audio 1.23
https://drive.google.com/file/d/1btXMeiJGkWzoaisGRJ_sSeVlLe4He3om/view?usp=sharing
1- Send this worksheet from 20th to 26th. (Enviar esta ficha interactiva del 20 al 26 de mayo)
https://es.liveworksheets.com/uu607908sv
2- Go to page 10 in your book. Grammar Present Continuous
a) Complete with He's.../She's.../ They're...
3- Go to page 126. GRAMMAR BANK. 1C Present Continuous. Study the tables. Read he rules. Look at the difference between Simple Present and Present Continuous. Study the tables and the rules
Audio 1.26 https://drive.google.com/file/d/11iJgfus2DVfuuYIjA2HdP-1FaPKUanQO/view?usp=sharing
Audio 1.27 https://drive.google.com/file/d/1PuIXlK2DpIMnbE5PdAXN_q_TA_HR_Wvm/view?usp=sharing
4- Do the exercises on page 127 to show in class.
HOMEWORK week May 28th-June 3rd
1- Go to page 11 in your class book. 5 VOCABULARY: Prepositions of place
a) Complete the sentences with the prepositions of place in the list.
b) Listen and ckeck. Audio 1.29 https://drive.google.com/file/d/1aUO9uBeLzKenf4wwK-KB5SXeVdvhQSX2/view?usp=sharing
c) Look at the photo ask and answer questions where the man and the things are eg:
- Where's the man?
- He'sin the kitchen. He's behind the table.
You will do this exercise in class too.
2- Study VOCABULARY: Things you wear and GRAMMAR: Present continuous vs Present Simple for exam. Como siempre, al final de la clase completarás el examen con tu información personal y elegirás opciones múltiples. Luego lo enviarás.
HOMEWORK- CLASS- Week June 4th-10th
1- Complete the following live worksheet with prepositions of place from page 11 in your classbook.
Tienes tiempo de presentarla hasta el martes 9. Fuera de ese plazo no se considerará.
Haz click en este link, completa los blancos y luego haz click en enviar respuestas a mi profesor. Luego podrás verlas. No hagas a la inversa, de lo contrario no se enviará. Completa con la dirección de correo que comuniqué anteriormente acá en el blog.
https://es.liveworksheets.com/cq751612in
2- Go to page 12 in your classbook. Practical English. Episode 1. Hotel problems
1 INTRODUCTION
a- Listen to Jenny. Number the pictures on the boxes on the pictures, in the order she mentions them.
b- Listen again and answer the questions 1-7
Audio 1.30https://drive.google.com/file/d/11RrvnArtLizbBQ_OOwgdV-5WZ-b3mQF-/view?usp=sharing
2 CALLING RECEPTION
a- Listen to Rob calling reception. Answer: Who does Rob call? Why? Write your answers in your notebook or folder. (cuaderno o carpeta). Write complete answers.
Audio 1.31https://drive.google.com/file/d/1plmFmqPVJCRrXtpSZML6FpqUj-WJrqt8/view?usp=sharing
HOMEWORK Week 11- 17th June
ORAL LESSON: Dialogue CALLING RECEPTION page 13 (Lección oral con nota)
1- Go to page 43 Ex 2 e In pairs, roleplay the conversation.Think of two problems and roleplay the conversation. (Lección oral)
2- Go to page 14 2A OMG! Where's my passport?
a) Read the title(título) and the introduction to the story. Answer: (Cuál de las 4 cosas es lo peor si te olvidas?)
b) Answer the questions. What didiStuart lose? Did he find it?
c) Correct the bold information (información que está en negrita)
d)Listen to a recording Audio 2.1 below. (Escucha una grabación enviada a una revista y responde las preguntas) What did Marta lose? Did she find it?
e) (Escucha de nuevo y responde las preguntas 1-7)
f) (Has perdido algo importante en vacaciones? Qué fue? ) Answer in English
Audio https://drive.google.com/file/d/1LB0q6MC7RhQlQTUM06lLXx7EUdhDma9g/view?usp=sharing
3- Go to page 15 GRAMMAR: Past simple regular and irregular verbs.
a) Write the past form of these verbs. Are they regular or irregular? Check in Stuart's stories.
b) Complete the negative verbs. Check in Stuart´s stories.
c) How do you make he negative and interrogative in the past simple? (Cómo se forma el negativo e interrogativo en el pasado simple?
Responderás esto en clase.
PRONUNCIATION -ed
a) Escucha 3 oraciones. Qué verbo regular escuchas en caa oración?
Audio 2.3 https://drive.google.com/file/d/1tppfgBLTelFgAqj8uLCjA9HqjOHl5H2T/view?usp=sharing
b) Listen and repeat. (Escucha y repite)
Audio 2.4 https://drive.google.com/file/d/1kiEKzAZp2MxvAMt2jFHlTwGuUd_o3pUX/view?usp=sharing
c) Practica diciendo el pasado de estos verbos.
Audio 2.5 https://drive.google.com/file/d/1B8SQV8Sk8tTXOF7n2gW20ejHU4p9bT7x/view?usp=sharing
En clase los pronunciarásde acuerdo al audio.
HOMEWORK June 25
1- Go to page 15 in your classbook. VOCABULARY: Holidays
a)Write down 5 things you like doing when you're on holiday.(Escibirlas) e.g.
I like walking in the mountains.
I like exploring the city.
I like going shopping.
I like going to museums.
I like going out at night.
2) Complete this worksheet with holiday activities. Exercises 1: Phrases wih go and exercise 2: Other holiday activities Listen ans check
Audio1.31 :https://drive.google.com/file/d/1G_S3Mz0Crow4kFxsZ-Q2t_YRXjIEePKd/view?usp=sharing
Audio 1.32: https://drive.google.com/file/d/1Y43AXWndwJwzS9x8IPB3gogKCEdi1lYF/view?usp=sharing
Enlace para enviar la ficha interactiva:https://es.liveworksheets.com/kn871062zu
Debes enviarla el miércoles 24.
Recuerden los pasos para enviar la ficha: 1- Resolver 2- Hacer click en "Terminado"3- Enviar respuestas a mi profesora 4- Completar con sus datos 5- Enviar(send). Respetar los pasos para que se envíe correctamente.
b) Go to page 152 in your book. Vocabulary bank :Holidays: Phrases with go
Match the phases and the photos. Remember the phrases. We´ll check this in class.
Other holiday phrases: Complete the verb phrases. We´ll check this in class.
3- Page 152 Ex. 3 ADJECTIVES Match the questions and answers. We´ll practice this in class.
HOMEWORK 25 junio hasta el martes 1 de julio
1- Study for written exam next class. Examen de opción múltiple, como es lo habitual. Unit 2A Grammar & Vocabulary.
Grammar: Past Simple regular and irregular verbs: affirmative, negative, interrogative.
Vocabulary: Holidays pág 152. Part 1, 2 and 3.
2- Do the exercises2A a) y b) on page 129. Grammar bank. We´ll check them in class.
3- Do ex. 5 c) and d) on page 15. Look at your last holidays. What are the questions?
Haz las preguntasy respóndelas por escrito.
IMPORTANTE!!!
Aquel alumno que no pueda estar en la clase de zoom, deberá enviarme los ejercicios por correo, de puño y letra (manuscrito) resueltos, con el encabezado del ejercicio y con el nombre del alumno en la misma hoja. Lo podrán enviar hasta el día anterior a la clase (miércoles 1 de julio hasta las 11 a.m.) Fuera de esa fecha y hora se consignará ausente.
4- En clase revisaremos los ejercicios en forma oral.
Next class we will revise the exercises,I will ask you questions about your homework. Kindly, Miss Gloria
ResponderEliminarRecuerda que nuestras clases son a través de zoom, para poder interactuar usando el idioma. Nuestras clases se´ran a las 9hs los días jueves.
ResponderEliminar